Kul .... god natt sverige ....

Problem med försäkringskassa får 2500:- mindre

Gick till soc sa : så här är det klarar mej inte på detta

Dom räkna och sa : enligt våra beräkningar har du så du klarar dej

Dom räknar inte med en massa utgifter man har tydligen

Nu till det värsta : Dom ifrågasatte varför jag betalade mina räkningar !?!?

Har du inte pengar till mat , får du "skita" i att betala dina räkningar så det räcker till mat !?!?!

Men då går det ju till inkasso/Fogden

Svar : Ja det gör det ju men så är det , du får inget av oss ...

Vad händer ? Bor vi i sverige ? ...

Jag jobbar ju får aktivitetsstöd i 3 månader sen troligt jobb

Inte så att man ligger hemma och inget gör ...

/Tony Sweet dreams

Kommentarer
Postat av: anna

visst är det så...men på ena sättet är det bra för annars kunde ju även "lyxkonsumenter" som fått det taskigt med massa krediter kunna gå til soc o få så dom klarar räkningarna det är ju inte meningen.



därimot så blir det ju då istället såna som dej som hamnar tillfälligt nere i svacka pga saker du inte kan styra över och då får ta smällen.



jag tycker nog att du ska snacka lite med ditt jobb...du borde väl få lön åtminstone några månader i tillägg så du inte förlorar 2500 varje månad ? går inte det att fixa på nåt vis?



storkramen på sej!!!!!

2010-07-01 @ 22:55:27
URL: http://gladmymlan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0